Uudiste arhiiv

19.04.2018

Kristel Aaslaid kutsub noori oma oskustele rohkem tähelepanu pöörama

Täna, 19. aprillil saab avalöögi sotsiaalmeediakampaania #minaoskan, mille eestkõnelejaks on näitleja ja laulja Kristel Aaslaid. Eesmärk on innustada inimesi rohkem tähelepanu pöörama erinevatele oskustele, millest võib saada oluline võti eduka hariduse või eriala valikul.

Meil kõigil on oskuseid, vilumusi, andeid või lihtsalt tugevaid külgi, mis loovad ühiskonnas ja tööturul olulist väärtust. Sageli ei oska me neid aga hinnata või märgata. Sotsiaalmeediakampaania #minaoskan kutsub üles oskuseid märkama, tunnustama ja eeskujuks tooma!

Kutsehariduse maine valdkonnajuhi Liina Reinsaare sõnul on noorte seas populaarne Kristel Aaslaid väga hea näide ettevõtlikust inimesest, kes on ühest enda üldsusele vähem tuntud hobist arendanud välja oskuse, millega lisaraha teenida. “Kristel on võtnud tõsisemalt kätte enda kire meigikunsti vastu. Iga oskus, mis on kord omandatud ning pidevalt arendatud, on võimalus elus paremini hakkama saada,” selgitas Reinsaar põhjuseid, miks peab ärgitama noori juba varases eas enda huvidele ja tugevustele mõtlema ning võimalusel sellele vastavat haridusteed valima.

Eestis on arvestatav hulk noori, kes ei jätka pärast põhikooli (3% lõpetajatest) või gümnaasiumi (35% lõpetajatest) lõpetamist kohe samal aastal oma haridusteed. Tööturul ei ole nemad õppeprotsessiga veel seal maal, kus suudaksid oma oskustega konkurentsi pakkuda. Sellepärast on äärmiselt oluline tegeleda nendega juba varakult ning aidata teha karjäärivalikuid isiklikest huvidest ja tugevustest lähtuvalt, arvestades ka tööturuperspektiive.

 

Igaüks saab eeskujuks olla – näita, mida sina juba oskad või millist oskust praegu omandad, märkides sotsiaalmeedias oma oskust illustreeriva või kirjeldava teemapostituse või foto juurde #minaoskan. Facebooki üleskutsega saab liituda siin: http://bit.ly/minaoskan.

Kristel Aaslaidi videot, kus ta räägib oma oskusest, saab vaadata siin: http://bit.ly/minaoskanvideo


06.04.2018

Oskuste festivalil “Noor meister” on kohal ka põnevad õpilasfirmad!

Oskuste festivalil „Noor meister 2018“ on sel aastal esmakordselt kohal ka õpilasfirmad. Tegemist on eeskujulike noortega, kes oma oskuseid ja hobisid arendades teinud esimese sammu iseseisvasse ellu.

NB! Selleks, et õpilasfirmadelt head-paremat soetada, võta kaasa sularaha.

Kokku on festivalialal 20 õpilasfirmat, kes kohapeal oma tooteid müüvad. Valdkondi on seinast seina – alates smuutikohvikust kuni põnevate innovaatiliste toodeteni välja.

 

Õpilasfirmad oskuste festivalil
  • Bake&Bread
  • BatLet
  • Best Ice
  • Cofelius
  • Hätik
  • Kräfti
  • Luz De Madera
  • Mermaka
  • MF Mõnus maitse
  • MF Puujuurikas 2
  • Motivatsioonilaks
  • Semila
  • COFF
  • Fluffy
  • forEST
  • Koffin
  • Käpalised
  • Notest
  • Patchy
  • Pick Cup
  • Prode
  • sEst
  • Shok
  • Skinkaif
  • TeksaStiil
  • Todi
  • Täitsa Hea
  • Üks Amps
  • Puuka
  • Spark

Õpilasfirma on mitteametlik ettevõte, mis on moodustatud Junior Achievement Eesti ettevõtlusõppe programmi käigus. Õpilasfirma programmi eesmärk on tutvustada noortele ettevõtlust huvitaval moel, anda neile esmane riskivaba ettevõtluskogemus ning suurendada seega tulevaste ettevõtjate arvu ühiskonnas. Õpilasfirma ei ole päris ettevõte, vaid õppeprotsess, mille käigus koostatavad õpilased äriplaani, mõtlevad välja oma toote või teenuse, toodavad ja müüvad ning peavad raamatupidamist. Vähim õpilasfirma liikmete arv Eestis on kolm ja õpilasfirmasse võivad kuuluda üksnes õpilased.

Õpilasfirmade töökorralduse eest oskuste festivalil “Noor meister” vastutab Pille Triin Raitviir. Küsimuste korral palume kirjutada pille.triin.raitviir@innove.ee